Sabtu, 30 November 2013

#22 : Bukan Sesiapa.


Jika kau rasa aku hebat,
aku bukan sesiapa.

Jika kau lihat aku liat,
aku bukan sesiapa.

Jika kau lihat aku penat,
aku bukan sesiapa.

Jika kau lihat tenat,
aku bukan sesiapa.

Hari-hari yang ada,
aku sentiasa mencuba,
walau aku hanya seorang hamba,
lebih dari hina,
pendosa.

Tiada tempat,
selain kepada-Mu,
tempat aku mengadu.

Tunjuki aku Ya Raheem.

Maafkan aku Ya Kareem.

Aku bukan sesiapa.
Aku hanya hamba.

وَمِنَ النَّاسِ مَن يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ

Dan di antara manusia ada yang mengorbankan dirinya kerana mencari keredaan Allah semata-mata; dan Allah pula Amat belas-kasihan akan hamba-hambanya.

[2:207]

-Mr. Hope-
10:55 a.m
30.11.13

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Saya belum ada rekod makan spesis sendiri.