Rabu, 25 September 2013

#15 : Berputik

Hari makin hari saya jalani seperti biasa.

Hanya biasa-biasa. Tiada yang istimewa buat insan seperti saya ini.

Hingga kekadang, terasa diri ini sudah sampai masanya. Tetapi tidak tahu bagaimana mahu memulakan. Agak ragu-ragu.

Saya sedar saya seperti insan lain yang punya perasaan dan jiwa raga untuk dibelai dan diberikan haknya.

Dia mahukan seorang peneman. Yang sudi menemani dalam saat apa sekali pun. Di tengah taufan, hujan, kemarau, ombak deras, di mana-mana sahaja.

Peneman yang bisa buat hati yang gelisah gundah jadi indah, penuh pesona. Yang bisa jadi ibu terbaik buat anak-anak, penyambung generasi pembina ummah.

Pegang dada. Saya sudah umur berapa?

Adakah awal 20-an suatu yang dikira terlalu awal untuk berumah tangga?

Semua itu jawapannya ada di batang tubuh kita sendiri. Allah dan kita sahaja yang tahu.

Sudah bersedia memutik perasaan?

Moga segalanya dipermudah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Saya belum ada rekod makan spesis sendiri.