Ahad, 29 September 2013

#17 : Untuk Malas


Duhai malas,
Aku harap engkau dengar,
Nasib baik dengar itu tidak boleh dimalaskan,
Kecuali engkau tutup telinga.

Engkau tahu,
Aku mahu rajin?

Diriku ini penuh pengharapan,
Harapan yang menjalar laju untuk terus maju ke hadapan,
Namun mengapa engkau ketat menjalar aku seiring dengan harapan dan cita-cita aku?

Aku musykil.

Engkau tahu,
Betapa aku ini tegar melawan engkau,
Hingga kadang-kadang tidak terlawan.

Engkau kuat setiap masa,
Namun aku ada pasang surutnya.
Letih kudratku,

Malas,
Izinkan aku berjaya,
Janganlah engkau cuba-cuba lagi menahan aku.

Jauh di sana,
Aku ingin berjaya,
Menggapai apa yang termampu,
Membuat semua berbangga,
Mengembang panji dakwah-Nya.

Malas,
Nyahlah engkau!

Mr. Hope.
29.9.2013
7.19a.m

1 ulasan:

  1. Follower ke : 4
    Hai.. Salam Kenal..
    done follow.. jom follow blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

    klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    BalasPadam

Saya belum ada rekod makan spesis sendiri.