Ahad, 29 September 2013

#16 Dipinang

Tidak pernah.
Tidak pernah ada dalam sanubari,
Diri hina dina ini akan ditaqdim,
Oleh seorang wanita.
Tidak pernah.

Namun, fatwa hati belum memberi jawapan,
Bahkan pada usiaku dan keadaanku sekarang,
Ia rumit untuk diputuskan,
Sungguh, ia suatu urusan besar untuk masa hadapan.

Dahulu aku kagum dengan lelaki yang dipinang perempuan,
Kerana kebanyakan mereka golongan yang taat kepada-Nya.
Namun, aku?
Ah, aku pun tidak mampu menjawab.
Solehkah aku?
Allah...
Aku malu.

Kita jadi mahal apabila kita benar-benar jadi hamba-Nya, patuh segala perintah, tahan bermujahadah.

Ayah bilang,
Semua ini satu pernghargaan buat kita yang bergelar lelaki.

Benar,
Aku jadi tiada suara,
Terkejut tiada daya,
Aku hanya bersedia ke gerbang itu,
Tetapi tidak pernah terfikir akan dipinang.
Kaku.

Nun di sana,
Ada yang lebih mulia,
Dipinang bidadari syurga.

Nikmat segala.

Mr. Hope.
29.9.2013
6.55a.m

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Saya belum ada rekod makan spesis sendiri.